Le mea na matou popole ai ile tui ole COVID-19-Vaega 3

tui 0517-2

E fesoasoani isi tui puipui e puipuia a'u mai le COVID-19?

I le taimi nei, e leai se faʻamaoniga o soʻo se isi tui, e ese mai i latou na fuafuaina faapitoa mo le SARS-Cov-2 virus, o le a puipuia mai le COVID-19.

Peitaʻi, o loʻo suʻesuʻeina e saienitisi pe o nisi o tui o loʻo iai - pei o le tui Bacille Calmette-Guérin (BCG), lea e faʻaaogaina e puipuia ai le mamapala - e aoga foi mo le COVID-19.WHO o le a iloiloina faʻamaoniga mai nei suʻesuʻega pe a maua.

O a ituaiga o tui COVID-19 o loʻo atiaʻe?E faapefea ona latou galulue?

O saienitisi i le salafa o le lalolagi o loʻo atiaʻe le tele o tui puipuia mo le COVID-19.O nei tui ua mamanuina uma e aʻoaʻo ai le puipuiga o le tino ina ia iloa lelei ma poloka le siama e mafua ai le COVID-19.

E tele ituaiga eseese o tui mo le COVID-19 o loʻo atinaʻe, e aofia ai:

1. tui fa'ama'i ua le fa'agaoioia pe vaivai, lea e fa'aogaina ai se ituaiga o siama ua le mafaia pe fa'avaivaia ina ia le fa'atupuina ai fa'ama'i, ae fa'atupuina ai lava se tali e puipuia ai.

2. tui fa'avae polotini, lea e fa'aogaina ai vaega e le afaina o polotini po'o atigi porotini e fa'atusaina le virus COVID-19 e fa'atupuina ai ma le saogalemu se tali fa'aletonu.

3. Vaccine viral, lea e faʻaogaina ai se siama saogalemu e le mafai ona faʻatupuina faʻamaʻi ae avea o se faʻavae e gaosia ai polotini coronavirus e faʻatupuina ai se tali puipuia.

4. RNA ma DNA tui, o se auala faʻamutaina e faʻaogaina ai le RNA poʻo le DNA faʻainisinia e gaosia ai se polotini lea lava ia e faʻamalosia ai se tali puipuia.

Mo nisi fa'amatalaga e uiga i tui COVID-19 uma i le atina'e, va'ai le WHO Publication, lea o lo'o fa'afouina pea.

 

 

O le a le vave e mafai e tui COVID-19 ona taofia le faʻamaʻi?

Ole a'afiaga ole tui ole COVID-19 ile fa'ama'i ole a fa'alagolago ile tele o mea.E aofia ai le aoga o tui;le vave ona faamaonia, gaosia, ma avatu;le fa'atupuina o isi fa'aputuga ma pe to'afia tagata e fai tui

E ui o faʻataʻitaʻiga na faʻaalia ai le tele o tui COVID-19 e maualuga le maualuga o le aoga, pei o isi tui uma, o tui ole COVID-19 o le a le 100% le aoga.O loʻo galue WHO e fesoasoani e faʻamautinoa o tui puipuia e sili ona aoga, ina ia mafai ona sili atu le aʻafiaga i le faʻamaʻi.

tui 0517
tui 0517-3

 

 

O le a maua e tui COVID-19 se puipuiga umi?

AuaTui puipui o le kovitifa'ato'a fausia i masina ua tuana'i, ua vave tele ona iloa le umi ole puipuiga ole tui ole COVID-19.O lo'o fa'aauau su'esu'ega e tali ai lea fesili.Peitaʻi, e faʻamalosia le maua o faʻamaumauga o loʻo fautua mai ai o le toʻatele o tagata e toe faʻaleleia mai le COVID-19 e atiaʻe se tali puipuia e maua ai sina taimi o puipuiga mai le toe faʻamaʻi - e ui lava o loʻo matou aʻoaʻoina le malosi o lenei puipuiga, ma le umi e tumau ai.


Taimi meli: Me-17-2021

Auina mai lau savali ia i matou:

Tusi lau savali iinei ma lafo mai ia i matou